KOLERA FAN CLUB
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Hoşgeldiniz, Misafir.
Son Ziyaretiniz:
Toplam Mesajınız: 19


 

AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Photoshop hakkında 40 dan fazla ipucu..

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
[GM]***BaNJo1***
Süper Moderatör
Süper Moderatör
[GM]***BaNJo1***


Erkek
Mesaj Sayısı : 646
Yaş : 36
Nerden : evden=)
İş/Hobiler : durr buldum
Lakap : MaNCoRoLa
Rep : 10
Kayıt tarihi : 18/10/09

Photoshop hakkında 40 dan fazla ipucu.. Empty
MesajKonu: Photoshop hakkında 40 dan fazla ipucu..   Photoshop hakkında 40 dan fazla ipucu.. Icon_minitimePtsi Ekim 26, 2009 11:01 am

1-AUTO AYARLARININ ÖZELLEŞTİRİLMESİ
Photoshop
içerisinde Curve, Levels tablolarının auto değerlerini, siyah ve beyaz renk
piksellerini kendi default değerlerinde ayarlıyor. Photoshop 6’da Curves ya da
Levels tablosunu açın; “alt” tuşuna bastığınızda Auto butonu Options butonuna
dönüşecektir. Alt tuşu basılı durumda iken Options butonuna tıkladığınızda
açılan pencereden değerleri değiştirebilirsiniz. Photoshop 7’de durum daha
kolay. Curves, Levels tablosunda Options butonu doğrudan karşımıza çıkıyor.
Özellikle PS7 içerisinde Shadow, Midtones, Highlights seçeneklerine özel renkler
girebilir, farklı efektler elde edebilirsiniz.

2-OPACITY DEĞERLERİNİ
KLAVYEDEN DEĞİŞTİRME
Toolbox araçlarından brush, stamp (boyama ve rötuş)
araçlarından herhangi biri seçili durumdayken klavyeden girilen nümerik
değerler, bu araçların opacity değerlerini değiştirir. Seçim araçları, crop,
move seçiliyken girilen nümerik değerler, bulunduğunuz layer’ın opacity değerini
değiştirecektir. Opacity değerlerine klavyeden 48, 62 gibi küsuratlı değerler
girebilirsiniz.

3-COLOR RANGE
Color Range renge duyarlı bir seçim
aracıdır. Color Range penceresinde yer alan damlalık araçlarının yardımıyla
belirlenen renkler pencere kapatıldığında bir seçim alanına dönüşür. İşlevli ve
yoğun kullanılan bir Photoshop aracıdır. Color Range penceresinde yer alan
Selection ve Image seçenekleri, seçim çalışmanızın açık olan belgenin ön
izlemesi ile birlikte çalışmanıza olanak sağlar. Pencerede yer alan Seçim
değerlerinizi kaydederek başka bir çalışmanızda tekrar kullanabilirsiniz. Select
açılan menüsünden renge duyarlı seçim çalışması yapabilirsiniz. Belirli bir renk
hakimiyetinin olduğu belgelerde kullanılabilir. Color Range’in en önemli
araçları damlalıklar. Select menüsünün seçeneğini ‘Sampled Colors’ yapın, en
altta bulunan ‘Selection Preview’ bölümünde de Grayscale seçeneğini aktif yapın.
Üç damlalıktan ‘+’ simgeli olanı seçin ve örnek resimdeki Zebra’nın siyah
kuşaklarının açık, orta ve koyu bölümlerine tek tek tıklayın. Her tıklayışınızda
Zebra’nın kuşaklarındaki belirginliği görebilirsiniz. Seçim için renk ekleme ve
çıkarma işlemi için iki ayrı damlalığı kullanmanın yanında birinci damlalığa
tıklayıp istediğiniz renk tonunu seçtikten sonra seçime yeni noktalar dahil
etmek için shift tuşunu kullanabilirsiniz. Alt tuşuna basarak da seçimden nokta
çıkarabilirsiniz.

4-REPLACE COLOR
Kullanımı kolay bir renk işleme
aracı. Örnek çalışmada Photoshop’un kendi örnek dosyalarından bir tanesini
açarak, damlalık aracına tıkladım. Çalışma belgesi üzerine giderek shift tuşu
yardımıyla kumların açık, orta, koyu bölümlerine tek tek bastım. Transform
bölümünde bulunan Hue Saturation sürgüleriyle renk değişimi aldıktan sonra
çalışma belgesi üzerinde değişimi izledim. Değişimin sağlıklı olmadığı
bölgelerde yine damlalıkla, shift tuşuyla tıklayarak onları maske içerisine
dahil ettim.

5-CMYK RENK MODUNDA RGB FİLTRELERİ
Photoshop
filtrelerinin çoğu RGB renk modunda çalışır. CMYK renk modunda iken ister
kanallara tek tek, ister Quick Mask ile RGB filtrelerini CMYK modda
kullanabilirsiniz. Yeni bir Alpha kanalı oluşturun ve Filter menüsüne göz atın,
hemen hemen tüm filtrelerin aktif olduğunu
göreceksiniz.

6-FADE
Photoshop tüm alternatif araçlarıyla bize
neredeyse sınırsız bir güç veriyor. Kullanılan tüm araçların farklı tarzlarda
yorumlanmasıyla kolayca hoş sonuçlar elde edilebiliyor. Fade özelliği de
bunlardan biri. Çalışma belgesine herhangi bir filtre uyguladığınızda, Edit
menüsü altında aktif hale gelen Fade’e tıklayın. Açılan pencereden, son
uyguladığınız filtrenin Opacity değerini, bununla beraber etkili olmasını
istediğiniz Layer Mode’larından birini seçebilirsiniz.



7-AÇISI
BOZUK BELGELERİ DÜZELTME
Servis bürodan gelen taramalar, çoğunlukla açısı
bozuk görsellerdir. Bu durumda kullanılan iki açı düzeltme yöntemi var. Biri;
çoğunlukla kullanılan Crop, diğeri de Rotate Canvas. Açısı bozuk olan belgenin
açısını düzeltmek için Toolbox’tan cetvele (Measure) tıklayın ve belgenin sol
alt köşesinden sağ alt köşesine bir doğru çizin. Info araç penceresinde bu değer
gözükecektir. Ardından Rota’te Canvas’tan Arbitrary komutunu verin; açılan
pencerede düzeltilmesi gereken açı değeri yazıyor olacaktır.

8-CROP ve
TRIM
Çalışma sırasında belgenizi kadrajlar ve kullanmayı düşünmediğiniz
alanları atarsınız. Crop, bu noktada en çok tercih edilen araçtır, fakat
özellikle feather ile yumuşatılmış piksellerin crop yapılmasında istenmeyen
sonuçlarla karşılaşabiliyoruz. Hassas crop’lamalarda (özellikle layer’lı bir
çalışmada) Trim saydam alan içerisinde piksellerin dayandığı alanın dışında
kalan bölümü atarak crop yapar. En küçük piksel değerini algılayarak hareket
eden Trim, bu noktada oldukça sağlıklı sonuçlar veriyor.

9-PHOTOSHOP
AÇILIŞ PÜFLERİ
Programların duyarlı oldukları tuş kombinasyonları vardır.
Photoshop’un da buna benzer bir özelliği söz konusu. Klavyeden Alt ve Command
tuşlarına birlikte basın; bırakmadan Photoshop’u açın; açılıştan kısa bir süre
sonra size Plug-in klasörünü soracaktır. Buradan devre dışı bırakabilir yada
başka bir klasörü tanımlayabilirsiniz. Bu aşamadan sonra tuşlardan elinizi
kaldırın ve tekrar Alt ve Command tuşlarına basın; kısa bir süre sonra da
Scratch Disks ayarlarını gösteren bir pencere açılacaktır. Bu HD’nizde yer
kalmadığı durumlarda başka bir HD’yi tanımlamanıza yarar.

10-LAYER’DA
OPACITY ve FILL
Photoshop 7 ile birlikte arayüzde değişimler söz konusu.
Bunlardan bir tanesi Layer araç paletinde bulunan Opacity ve Fill araçları.
Bunların arasındaki farkı bir örnek üzerinde işleyelim.
Bir yazıya, fotoğrafa
Layer Style’ları kullanarak efekt uyguladığımızı düşünelim. Fill değeri Layer
Style uygulanmış yazıyı ya da fotoğrafın yoğunluk değerini (opacity) değiştirir.
Bu esnada Style değerlerinde hiçbir değişiklik olmaz. Opacity sürgüsünde yapılan
değişiklik hem Layer Style hem de Style uygulanmış layer’ın yoğunluğunu
(opacity) etkiler.


11-LAYER GRUPLAMA
Photoshop içerisinde iki
layer’ı birbirinin içine gömmek, geçişler yapmak için küçük bir püf noktamız
var. Yapacağımız işlemin aynısını klavyeden Alt tuşuna basılı tutarak, mouse ile
iki layer’ın tam ortasındaki çizgiye geldiğinizde, mouse’un kursörü değişir, bu
noktaya tıkladığınızda layer’lar gruplanmış olur. Bu çalışmayı menüden yapmak
için ise, örnek resimde olduğu gibi bir hazırlık yapalım. Üst layer’ı altında
bulunan yazı içerisine gömmek için ilk olarak yazının bulunduğu layer ile üst
layer’ı link ile bağlıyoruz. Klavyeden Command+G tuş kombinasyonunu uygulayın.
Yandaki resimde görmüş olduğunuz gibi üst layer alt layer’daki yazının içine
girdi.
Bu yöntemin link kullanılmadan yapılabilmesi için örnek resimde Layer
1’e tıklayarak yazının ya da içine gömülecek layer’ın da altında olmasına dikkat
ederek yine aynı komutu verin, aynı sonucu verecektir. Layer menüsünden konuyla
ilgili kontroller için örnek resmi inceleyin.

12-LAYER MASK
Layer’lar
arası kompozit çalışmalarda kadrajlama, tasarımın gelişme aşamasında, tasarımın
değişken yapısında Layer Mask’ların (katman maskesi) önemi
tartışmasızdır.
Örnek bir belge açın ve layer’da olmasına dikkat edin. Bir
seçim alanı oluşturun, Layer araç paletinden ‘Add a mask’ ikonuna tıklayarak
seçimi Layer Mask’a dönüştürün. Yandaki örnek resimde gördüğünüz gibi Layer
Mask’a tıklayın. Burada uygulayacağınız tüm çalışmalar, filtreler sadece maskeye
uygulanarak orijinal belgeye herhangi bir etkisi olmayacaktır. Maskeye,
Filter> Blur> Gaussian Blur filtresini 25 radius değerinde uygulayın.
Maskın erimesiyle geçişler oldukça yumuşadı. Maskeye distort filtrelerinden,
artistik filtrelere kadar birçok efekti uygulayabilirsiniz. Alt tuşuna basılı
tutarak mouse ile Layer Mask’ın üzerine tıklayın. Çalışma alanında gördüğünüz,
maskın kendisidir. Tekrar Alt tuşu ile maska tıkladığınızda eski haline gelir.
Shift tuşu ile maskeye tıkladığınızda geçiçi olarak maskeyi devre dışı bırakmış
olursunuz. Command tuşu basılıyken mouse ile maskeye tıkladığınızda ise seçili
(selection) duruma gelecektir.



13-BLENDING
Blending Options
özellikle Photoshop 7 ile birlikte daha güçlü bir şekilde karşımızda duruyor.
Photoshop içerisinde katmanlar arası geçişler, komposit çalışmalar içerisinde
alternatifler sınırsız. Örnek çalışmamızı Photoshop 6 üzerinden
gerçekleştireceğiz. Photoshop klasörünün Samples dosyalarından Ducky ve Dune
isimli belgeleri örnekte olduğu gibi yerleştirin ve Dune layer’ına gelerek çift
tıklayın. Açılan Blending Options penceresinden Blend If bölümüne göz atın.
Underlying Layer bölümündeki sağdaki oku 253 değerine getirin. Dune layer’ının
Ducky layer’ındaki ördeğimizin içine girdiğini göreceksiniz. Bu işlemi iptal
ederek soldaki sürgüyü sağa çekerek bir deneme yapalım. Bu sefer de sevgili
ördeğimiz üst layer’da duruyormuş gibi görünüyor. Sürgülerin üzerine Alt tuşuyla
tıklayarak birbirinden ayırabilir ve daha hassas çalışmalar yapabilirsiniz.
Sizler için bir örnek daha hazırladım, farklı etkilerle test
edin.

14-LAYER SET
Photoshop 6 ile birlikte gelen Layer Set, yoğun
layer karmaşasına son vermiştir. Oldukça işlevli, tasarımcılara nefes aldıran
bir kolaylıkla alkş aldı. Layer araç paletinde klasör ikonu görünümünde yer alan
Layer Set aracı hakkında birkaç püfümüz var. Alt tuşu ile birlikte Layer Set
ikonuna tıkladığınızda karşınıza Layer Set bilgi penceresi çıkar ve hangi isimde
açmak istediğinizi, layer modunu, opacity değerini doğrudan girebilirsiniz.
Layer paletimizde onlarca layer olduğunu kabul ederek bu layer’ları bir Set
altında toplamak istiyoruz. Aynı set altında toplamak istediğiniz layer’ları
birbirine bağlayarak Layer Options ayarlarından ‘New Set From Linked’ komutunu
kullanabilirsiniz

15-LAYER’DA SAYDAMLIK
Çalışma sırasında blur,
feather ile yumuşatılmış, kenarları dağınık halde piksellerden oluşan bir
layer’ı seçmek, böyle bir layer’a özel efekt uygulamak bize sağlıklı sonuçlar
vermeyebilir. Layer araç paletindeki küçük ikonlardan ‘Lock Transparency’ ile
böyle bir çalışma sorunsuzca yapılabilir.

16-LAYER MASK ile
GİYDİRME
Photoshop ile özel çalışmalarımızda iki layer’ı bir bardağın, bir
objenin için sarılmış, girmiş gibi göstermek isteriz. Bu tür çalışmalarda özel
efekt programlarının dışında, benim kullandığım bir teknik var. Giydirme
yapılacak layer’ın renk kanallarındaki gri bilgisini kullanarak mask oluşturmak.
Bu konuda basit bir örnek hazırladım. Çalışmanın ana sistemini aktardıktan
sonra, bu tür çalışmalarda airbrush ve layer mode’larıyla farklı tekrarlar
üreterek bilginizi ezberlemeden öğrenebilirsiniz. Örnek çalışmamızda iki
layer’ımız var. Background’da bulunan sıvı dolu cam şişe içerisine Layer 1’de
bulunan spor yapan kadın görselini giydireceğiz. Layer 1’e Transform ve
perspektif uygulayarak şişenin üzerine göre ayarladım. Şişeyi dekupe ederek
hazırlığımın ilk aşamasını tamamladım.
Layer 1’in gözüne tıklayarak gizleyin.
Background’un Blue kanalını duplicate yaparak gri renk seviyesiyle oynadım ve
son aşamada invert ettim. Alpha kanalları, siyah ile beyazın saydamlık bilgisini
taşıdığından layer mask’ta kullanmak için açık tonlu pikseller gerektiğinden
invert yaptım. Hazırladığım path’i seçili duruma getirip Select menüsünden
inverse komutuyla seçimi tersine çevirdim ve Blue copy kanalını siyah ile
doldurdum. RGB kanala tıklayarak gizlediğim Layer1’i tekrar aktif hale getirdim.
Select menüsünden Load Selection’ı açarak Channel sekmesinden Blue copy kanalını
seçtim ve kapattım. Oluşan seçim alanını Layer Mask olarak kullanmam
gerektiğinden seçimi mask olarak atadım.

17-LAYER MODE’LARIYLA TEK RENK
HAKİMİYETİ
Photoshop içerisinde renkli bir görseli ilk önce Grayscale moduna
çevirdikten sonra Duotone ile bir ya da en fazla 4 rengin karışımı ile özel
efektler üretebilme imkânımız var. Bu çözümün yanında basit bir önerimiz daha
söz konusu: Layer Mode’larından Luminosity ve Color seçeneklerini bu tür
çalışmalarda kullanabilirsiniz. Örnek resimde Layer2’nin yapısını
inceleyin.

18-PURGE
Tarihte bir RAM canavarı varsa, Photoshop’ta
bunlardan bir tanesi. Yoğun çalışmalarda, kopyalanan öğelerden, yapılan
işlemlerden dolayı History aracının dolması, kullanılan belleğin azalmasıyla
Photoshop’un performansında azalma görülür. Edit menüsü altında bulunan Purge’e
baktığımızda dört seçenek görürüz: Undo geri alma işlemlerini, Clipboard;
kopyalama yapıştırma yaptığımız Clipboard hafızayı, Histories history
paletindeki listeyi resetleyerek hafızadan siler. All seçeneği ise hepsini
birden resetleyerek RAM’de yer kaplayan bilgileri silerek
boşaltır.

19-PRESET MANAGER
Photoshop klasörünün içine baktığınızda,
Preset isimli bir dosya görürsünüz. Bu dosya içinde yer alanlar Photoshop’un can
damarlarını oluşturmaktadır. Özellikle Patterns klasörü hiç farkında olmadan
onlarca megabayta ulaşmış olabilir. Özel kütüphane kaynakları Internet’te
ücretsiz olarak dağıtılıyor. Edit menüsü altında bulunan Preset Manager
aracılığıyla dışarıdan ihraç ettiğiniz kaynakları buradan Photoshop’a dahil
edebilir, yönetimini buradan yapabilirsiniz.

20-ADJUSTMENT LAYER
Bu ay
dergiyle birlikte verdiğimiz ek kitapçıkta Adjustment Layer’a yer vermeme
rağmen, genel Photoshop püfleri içerisinde yer almalı diye düşündüm. Layer
menüsünden ve Layer araç paletinden ulaşabileceğiniz adjustment layer’la renkler
üzerinde istediğiniz kontrolleri ve değişiklikleri yapabilir, istediğiniz zaman
geri dönebilir ya da iptal edebilirsiniz. Orijinal belgenizde hiçbir etki ve
değişiklikte bulunmadan, denemeler içerisinde farklı etkiler
oluşturabilirsiniz.

21-PRATİK SEÇİMLER
Photoshop içerisinde layer’da,
Alpha kanallarında yer alan pikselleri hızlı ve pratik bir biçimde seçmek için
klavyeden command tuşu basılı durumdayken mouse ile layer’a, alpha kanalına,
path’e tıkladığınızda seçim gerçekleşir. Layer’ları ve Alpha kanalındaki maskeyi
Select menüsünden Load Selection’ı kullanarak da Layer ve Alpha kanalını seçili
duruma getirebilirsiniz.

22-TRANSFORM SELECTION
Seçim alanını
istediğiniz biçimde büyütüp, açı verebilir, perspektif etkisi yaratabilirsiniz.
Özel gölgeleme tekniklerinde, aynı forma sahip farklı büyüklükteki nesneler için
kullanabileceğiniz bir araç. Selection menüsü altında bulunan Transform
Selection ancak çalışma alanında bir seçim olduğunda aktif hale
gelir.

23-COPY MERGED
Photoshop harikalarından bir tanesi daha.
Özellikle benim çok pratik kullanımından dolayı sık sık başvurduğum bir araç.
Onlarca layer’lı bir çalışmanızda ister tüm alanı, ister bir bölümünü seçip,
seçim alanı içerisinde kalan gizlenmiş layer’ları görmeyen sadece aktif olan
layer’ları gören Copy Merged komutu uygulandığında seçim alanı içerisinde kalan
tüm layerlara, Flatten Image komutu uygulayarak hafızasında layer’ları
birleştirerek kopyalar ve istediğiniz yere
yapıştırabilirsiniz.

24-ARRANGE
Diğer programlarda çok sık
kullandığımız, nesneler arasında yer değişikliği yaparız. Birbirlerinin altına
ya da üstüne taşımak, bazen en alta bazen de en üste taşıma yaparız. Photoshop
programında bunu genelde elle grçekleştiririz. Ama Photoshop içersinde de böyle
bir araç ve komut dizini var. Layer menüsü altında bulunan Arrange sekmesinde
layerlı bir çalışma belgesinde herhangi bir layer’ı diğer bir layer’ın altına,
üstüne yada en üste taşıma gibi komutları bulunmakta.

25-YAZILI VE SESLİ
MESAJ
Çalışmanızı bitirdiniz ve sizden sonra başka bir arkadaşınız
bıraktığınız yerden devam edecek ya da Photoshop dökümanını başka bir yere
gönderiyorsunuz.
Photoshop belgesinin içine doğrudan kendi sesinizle not
bırakmaya ne dersiniz? Toolbox üzerinde bulunan bu iki araç ile gerekli notları
aktarabilirsiniz.

26-APPLY IMAGE
Alpha kanallarını yoğun kullananlar
için harika bir püfümüz var. Bu püfü birlikte yapmak için herhangi bir görsel
açın ve iki alpha kanalı yaratın. Alpha 1’de özel bir desen olsun, Alpha 2’de
ise mask görevi görecek. Benim örneğimde olduğu gibi feather verilerek
oluşturulmuş bir küre olabilir. Çalışmanızı kanallarda bitirdikten sonra RGB
kanala tıklayın. Image> Apply Image’ı açın. Örnek resimdeki Apply Image
değerlerini girin. Preview seçeneği aktif olduğunda değişen değerler hemen
çalışma dokümanında görünür. Önemli ve etkili bir araç olan Apply Images,
çoğunlukla Photoshop kullanıcılarının gözden kaçırdığı bir nokta. Çalışmayı
layer kullanmadan yaptık. Bir de Apply Image’ı iki layer ve Alpha kanalında bir
maske görevini görecek şekilde kullandığımızda yine etkili bir sonuç
alabiliriz.

27-SEÇİMİ PATH’E DÖNÜŞTÜRME
Path denilince hemen dekupaj
akla geliyor. Photoshop yeni yaptığı atakla uzun ve zahmetli path çizimlerini
geride bıraktıracak. Biz yine de geriye giderek halen sorunların çıktığı birkaç
noktanın altını çizeceğiz.
Örnek çalışmamızda etrafı oldukça temiz bir
ördeğimiz var. Magic Wand aracıyla uygun tolerans değerinde beyaz alanı seçerek
seçimi inverst komutuyla tersine çevirdik. Ördeğimizin kenarlarında piksellerden
dolayı kırıklı bir seçim elde ettik. Bu kırıklıkları gidermek için
Select>Modify>Smooth değerine gireceğiniz piksel değeri kadar hatlar
yumuşayacaktır. Ardından yine aynı bölümden Contract komutuyla 1 piksel
değerinde içe doğru seçimi daralttığımızda temiz bir görüntü elde ederiz. Var
olan seçimi Path’e dönüştürmek için Window>Show Paths’i açarak options
sekmesinden Make Work Path komutunu verin. Tolerans değerine 0.5 değerini girin.
Path paletinde isimsiz bir path oluştu, Work Path yazan yazının üzerine çift
tıklayın ve bir isim vererek kaydedin. Aksi takdirde path aracıyla çizim yapmaya
başladığınızda isimsiz path’iniz silinebilir. Var olan path’ini ister
kopyalayarak ister File>Export>Paths to Illustrator komutya vektörel bir
programa taşıyabilirsiniz.

28-STROKE PATH
Path paletinde var olan
path’i bir yol olarak kabul edip, Photoshop bizim belirlediğimiz toolbox
araçlardan (boyama, rötuş) birisiyle path boyunca otomatik bir şekilde önceden
girilmiş değerler doğrultusunda dolaşarak müdehale eder. Stroke Path’in komutsal
yönetiminin yanında pratik kullanımlar vardır. Örnek resimde gördüğünüz gibi
çalışma alanı içersinde aktif bir path var ve toolbox’ta seçilmiş bir airbrush
boyama aracı. Airbrush için gerekli değerler girilmişse, (fırça büyüklüğü,
opacity, renk gibi) klavyeden enter tuşuna bir kere basmanız yeterli olacaktır.
Eğer toolbox’ta airbrush ya da başka bir boyama aracı değil de path, zoom, move
gibi araçlar varsa, command tuşu basılı durumda iken enter tuşuna basmanız
path’i selection olarak aktif hale getirecektir.

29-TIFF FORMATINDA
CLIPPING PATH
Photoshop içinde yaptığımız dekupajları FreeHand programına
TIFF formatında Clipping Path özelliğinde kaydedip aktarabiliyoruz. EPS
formatında Clipping Path daha kolay ve daha bilinir ama FreeHand programı
içersinde sorunsuzca film çıkışa gönderilebiliyor

30-CONTACT SHEET
II
Özel bir katologlama sistemi. File menüsü altında, Automate seçeneğinde
bulunan Contact Sheet II sürekli karıştırdığımız, aradığımızı bulamadığımız
görsel kütüphanemiz içinde ön görüntülü katologlama yaparak bizi hem zaman
kaybından hem de stresten kurtarır. Contact Sheet penceresini incelersek Source
Folder butonunda katologlama yapılacak dosya dizinini tanımlatıyoruz. Document
bölümünde ise kataloglama yapılacak sayfa ölçülerini ve çözünürlük değeri
tanımlanıyor. Thumbnails bölümünde ise sayfa ölçülerini belirttiğimiz alana
yatayda ve dikeyde kaç bölümden oluşacağını, bir sayfamızda kaç görsel olması
gerektiğine karar veriyoruz. En son bölümde görsellerimizin altında dosya
isimlerinin hangi karakterde, kaç puntoda yazılacağını belirliyoruz. Kataloglama
işlemi tanımladığınız dosya dizinindeki görseller bitene kadar devam eder. Sayfa
doldukça Photoshop yeni bir sayfa açarak devam eder. Çalışma bittiğinde
istediğiniz formatta saklayabilir veya baskılarını yaparak arşivleyebilirsiniz.
Katologlama sırasında dosya isimlerini yazdığından aramak, bulmak çok daha kolay
olacaktır.

31-LAYER MODE’LARIYLA ÖZEL EFEKTLER
Layer Mode’larının
birbirleriyle çarpıştırılması sonucu hoş görüntüler elde edebilirsiniz. Bu
çalışmamızı RGB renk modunda uygulayacağız. Herhangi bir görsel açın, görselimiz
RGB değilse Image/Mode sekmesinden RGB renk modunu seçerek dönüştürün. Son
kontrollerden sonra çalışmaya başlayabiliriz. Görselimize Image/Adjust/ Invert
komutunu uygulayın. Background’da bulunan çalışmamızı yeni bir layer olarak
çoğaltın. Layer modunu Difference seçeneğine getirerek, Toolbox’tan Airbrush
aracına tıklayın. İstediğiniz fırça büyüklüğünde ve her seferinde farklı renk
tonlarında boyamalar yapın. Bu şekilde farklı alternatifler üretebilirsiniz.
Çalışmanızı Offset baskı tekniğinde kullanmak isterseniz tüm layer’ları
birleştirdikten sonra CMYK renk formatına çevirerek
yerleştirebilirsiniz.

32-QUICK MASK-1
Quick Mask çalışma alanında bir
seçili alan olması durumunda klavyeden -Q- harfine basarak devreye giren ve bu
alan üzerinde Brush araçlarıyla boyayarak alan ekleme ve çıkarma yapabileceğimiz
bir tekniği bize sunar. Bunun yanında var olan bir seçili alanı Quick maska
dönüştürdüğümüzde uyguladığımız Distort filtreleri sayesinde farklı görünümler
elde edebiliriz. Örnek görselimizde bir seçili alan yaratıp (1) onu Quick Maska
çevirdik (2) ve Distort'tan Wave Efektini uygulayarak görselimizde bordür
oluşturduk (3). Sonra da var olan Quick Mask’ı tekrar klavyeden -Q- harfine
basarak seçili duruma getirdik. Seçili alandan yararlanarak görselimizin dış
alanını boşaltarak Layer Style’den farklı etkilerde bulunduk.

33-QUICK
MASK-2
CMYK renk formatında bir görsele RGB renk formatında çalışan
filtreleri uygulayamazsınız. CMYK formatında iken, Alpha kanalında yapılan
çalışmalara RGB renk kanalında çalışan filtrelerden bazıları uygulanabilir,
Quick Mask'ta da RGB renk kanalında çalışan filtre gruplarından bazılarını
çalıştıralabilir, seçili alan uygulayarak, seçim alanını Quick Mask'tan
çıkardıktan sonra renk araçlarıyla veya tercih ettiğiniz farklı araçlarla
müdahale edebilirsiniz. Etkisi görsele direkt uygulanmasından daha iyi olmaz ama
gereksiz yere RGB-CMYK dönüşümlerinin önüne geçebilir.

34-LAYER OPACITY
DEĞERİ DÜŞTÜĞÜNDE DİKKAT!
Photoshop içerisinde sıklıkla kullanılan Auto
Select Layer seçeneği ne yazık ki her opacity değerinde çalışmıyor. Layer’ın
opacity değeri 50’nin altına düştüğünde Auto Select Layer opacity değeri düşük
layer’ı görmeyerek direkt altaki layer’ı seçiyor.

35-CREATE
LAYER
Örnek bir çalışma üzerinde açıklayalım. Photoshop içersinde bir yazı
yazın ve drop, bevel, stroke gibi özelliklerde yazıya efekt uygulayın. Ardından
Layer menüsünden Layer Style/ Create Layer komutunu uygulayın. Örnek resimde
uygulama öncesi ve sonrasını gösteren ön görüntü var.

36-HASSAS
RÖTUŞLAR
Servis bürodan gelen ya da kendi dia bankımızda bulunan görsel
fotoğraflarda istediğimiz gibi renk tonlamalarını yakalayamayız. Özellik insan
yüzlerinde ışık patlamaları, gözlerin etrafında yoğun gölgeler istemeyen
sonuçlar yaratır. Deformasyona uğratmadan, bölgedeki piksellerin tonuyla oynayan
Dodge ve Burn Tool araçları bazen hayat kurtarır. Örnek resmimizde Dodge Tool
ile resmin sağ tarafında gördüğünüz gibi tonlarını açtım. Burn Tool ile fazla
ışık almış, noktası zayıf bölgelerin doygunluğunu arttırmak için
kullanabilirsiniz.

37-PHOTOSHOP’TA TEL ÖRGÜ
Photoshop ile örnek
resimde görmüş oduğunuz gibi basit bir tel örgü yapmaya çalışacağız. Burada yine
kanallar karşımıza çıkıyor.
1. Ördeğimizin olduğu belgeyi açalım, az önce
üzerinde bir dekupaj çalışması yaptığımızdan etrafında halen dekupe var.
2.
Ördeğimizin Channel bölümüne bir Alpha kanalı ekleyerek filter> render>
clouds filtresini uygulayalım.
3. Toolbox’taki foreground rengini beyaz yapın
ve ardından filter> texture> stained glass filtresini açın. Resimdeki ön
değerleri girin ve kapatın. Oluşan görselimizde kontrastlığı artırarak beyaz
çizgileri net bir şekilde elde edeceğiz.
4. Levels tablosunu açın ve Input
Levels bölümüne sırayla şu değerleri girin 47/0.10/255 ve kapatın.
5. Tel
örgümüz nerdeyse hazır. RGB kanala tıklayarak boş bir layer açın.
6. Select
menüsünden Load Selection’ı açarak Channel bölümünden Alpha 1’i seçerek
pencereyi kapatın.
7. Oluşan seçili alana herhangibir renk doldurun.
İsterseniz Layer Style’den Drop Shadow ile gölge verebilirsiniz.
8. Tel
örgüyü istediğiniz biçimde seçerek Layer Mask’ı kullanarak
kadrajlayabilirsiniz.

38-KULLANMADIĞINIZ LAYER’LARI GİZLEYEREK
KAYDEDİN
Öyle çalışmalar olur ki 20-30 layer kullanmak zorunda kalır,
Photoshop belgemiz yüzlerce MB oluverir. Örnek resimde gördüğünüz gibi aynı
belgeyi tüm layer’ları gizleyerek kaydettiğimizde 20 MB bir farkın olduğunu
görebilirsiniz. Layer Set’lerle çalıştığınızda gizleme ve gösterme çok daha
kolay olacaktır.

39-PRINT OPTIONS
Photoshop 6 ile gelen File menüsü
altında sinsice bekleyen baskıda büyük kolaylık sağlayan bir araç. Print options
aracılığıyla baskılarınıza büyük bir kolaylık sağlıyor. Kağıdınıza göre Scale to
Fit Media komutuyla deformasyona uğratmadan oranlı bir şekilde sığdırarak
aldığınız baskılarda, kağıt rengini, ters yüz baskıyı ve birçok özelliği kontrol
edebilirsiniz.

40-SEÇİM ALANINI LAYER YAPMAK
Background ya da bir
layer’da herhangi bir araçla oluşturduğunuz seçim alanına Command+J tuş
kombinasyonunu (Layer via Copy) uyguladığınızda seçim alanı içersinde kalan
pikseller yeni bir layer olarak üstünde oluşur. Aynı seçim dahilinde
Command+Shift+J tuş kombinasyonuyla (Layer via Cut) seçim alanı içinde kalan
pikseller oradan kesilerek bir üst layer’ı oluştururlar.

41-SHIFT TUŞUYLA
SÜRÜKLE BIRAK
Photoshop içerisinde aynı değerlerde iki farklı, açık durumda
çalışma belgeniz olduğunu düşünelim. Bir belgeden diğerine layer’ları, linkli
yada tek başına taşıma yaparken Shift tuşuna basılı tutarak taşımanız durumunda
sürüklenen layer sayfaya göre hangi koordinatlarda ise taşındığı belgede de aynı
koordinatlarda otomatik olarak yerleşir, sayfanın neresine bırakırsanız bırakın
fark etmez.

42-HEALING BRUSH
Photoshop 7 ile birlikte gelen ve adından
en çok söz ettiren yeniliklerden bir tanesi Healing Brush, Patch. Rötuşlar
konusunda büyük bir kolaylık getiren araçların kullanımı da çok kolay. Eskisi
gibi el ve bilek yetenekleri fazla gerektirmeyen bu araçlar bizlere önemli zaman
kazandıracak. Aracı kullanmak için Stamp aracında olduğu gibi Alt tuşuna basarak
dokuyu taşıyacağımız bir merkez alıyoruz, ardından gerekli yerlerin rötuşuna
başlayabilirsiniz. Stamp aracından ayrılan en önemli özelliği “Clone” yapıldığı
bölgenin pikselleriyle homojen bir yapıyla kaynaşması ve piksellerin renk ve
doku bilgisini alarak taşınan dokuyu bu bilgiler içerisinde
aktarması.

43-PATCH TOOL
Photoshop’un sayısız harikalarından biri.
Doku taşıma konusunda şaşırtıcı bir yeteneğe sahip. Rötuşun yapılacağı alanı
Patch Tool aracıyla çizerek belirliyorsunuz, sonra bu alana giydirmek
istediğiniz dokunun üzerine seçili alanı sürüklüyorsunuz, hepsi bu kadar. Rötuş,
çalışmanızın hassaslığına göre Patch Tool ile alanı belirledikten sonra Feather
değeri verebiliyorsunuz.

44-SNAPSHOT
History araç paletinin içinde
gizlenmiş bizi bekleyen önemli bir araç. Bildiğiniz gibi History araç paleti
yaptığımız işlemleri tek tek hafızasına alarak istenildiğinde geri alıp, sonra
tekrar çalışmaya başlayabildiğimiz bir araç. Çalışma içinde oluşturduğumuz
etkilerde karar veremediğimizde, devam ederek farklı etkiler yakalamak
istediğimiz olur. Böyle bir karar öncesi çalışma ekranımızın ve layer’ların tüm
özellikleriyle aynı belge içerisinde bir yedeğini alarak çalışmanın sonunda
karşılaştırmasını yapmak için History araç paletindeki Snapshot’ı kullanmak
oldukça pratik bir çözümdür.

45-PRATİK LAYER KOPYALAMA
Photoshop’ta
içinde bulunduğunuz layer’ın kopyasını üretmek için çok basit bir önerimiz var.
Layer’da iken klavyeden alt tuşuna basarken yönlendirme oklarından herhangi
birine bir kere basmanız yeterli.

46-LAYER BİRLEŞTİRME
Layer
paletimizde, çalışmanın netleştiği bir noktada onlarca Layer’ımızı birbirleriyle
birleştirir çalışmayı toparlarız. Menüden ve layer options’tan birleştirmeleri
kontrol edebileceğimiz gibi klavyeden de gerekli ayarlamaları
yapabiliriz.
Command+E tuş kombinasyonuyla aktif olan layer bir altındaki
layer’la birleşir. Command+Shift+E, komutunu verebilmek için aktif bir layer’da
olmanız gerekiyor. Layer araç paletinde gizlenmiş layer’Iarın dışında tüm
layer’ları birleştirir. Background layer’ında iken verilirse tüm layer’lar
background’da bütünleşir. Birbirine link’lenmiş layer’ların hepsini Command+E
ile bir kerede birleştirebilirsiniz.

47-TOOL BOX RENK
KONTROLÜ
Çalışmalarımız sırasında tool box’taki foreground ve background
renklerini resetler, yer değiştirir, çalışma alanı içersinden damlalık aracıyla
renk örneği alırız. Tool Box renklerini resetlemek için klavyeden ‘D’ tuşuna bir
kere basmanız durumunda renkler siyah ve beyaza döner, ‘X’ tuşuna bastığınızda
foreground ile background renkleri yer değiştirir.
Damlalık ikonuna
tıkladıktan sonra alt tuşuyla örnek bir görsele tıkladığında background rengi
için örnek alırız. Shift tuşuyla tıkladığımızda ‘Point Sample’lar bırakır, renk
düzeltmelerinde çalışma alanının renk dağılımını info araç paletinden kontrol
edebiliriz.
Swatches renk paletinden örnek alırken, background için command
tuşuna basarak tıklamanız gerekmektedir. Alt tuşuyla swatches renk paletine
tıkladığımız, mouse’un kursörü makas’a dönüşerek tıklanan rengi oradan keserek
alıyor.

48-GRADIENT MAP
Photoshop 7 içinde özel renklerden oluşan
efekt çalışmalarınızda etkili bir araç. Image/ Adjustment/ Gradient Map’i
açtığınızda bir degrade çalışması yapıyor hissini verecektir. Özel
oluşturabileceğiniz renkler, bazı durumlarda ‘Reverse’ ile zıt kombinasyonlarla
etkili ve kolay bir sonuç için kullanılabilir.

49-HISTORY BRUSH
Hazır
görsellerinizden bir tanesini açın. Örneğimizin algılanması için üzerine, layer
açmaya gerek yok, renklerini sizin belirleyeceğiniz bir Clouds filtresi
uygulayın. Ardından Toolbox’tan History Brush’ı seçerek örnek resimdeki
değerlerde fırçanızı kullanın. History Brush, son kaydedileni hafızasında
tuttuğundan tekrar onu geri aktarırken özel layer mode’larını kullanmamız sonucu
hoş çalışmalar elde ediyoruz. Layer Modu’nu Normal’e getirdiğimizde direkt son
kaydedilen pikseller fırçanın müdahale ettiği noktalarda ortaya çıkar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kolo^M
Administrator
Administrator
Kolo^M


Kadın
Mesaj Sayısı : 2137
Yaş : 28
Nerden : İstanbul
İş/Hobiler : Pc.. xD
Lakap : |~|Kolo^M|~|
Rep : 8
Kayıt tarihi : 05/12/08

Photoshop hakkında 40 dan fazla ipucu.. Empty
MesajKonu: Geri: Photoshop hakkında 40 dan fazla ipucu..   Photoshop hakkında 40 dan fazla ipucu.. Icon_minitimePtsi Ekim 26, 2009 4:06 pm

sağol. (:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://kolerafan.yetkinforum.com
[GM]***BaNJo1***
Süper Moderatör
Süper Moderatör
[GM]***BaNJo1***


Erkek
Mesaj Sayısı : 646
Yaş : 36
Nerden : evden=)
İş/Hobiler : durr buldum
Lakap : MaNCoRoLa
Rep : 10
Kayıt tarihi : 18/10/09

Photoshop hakkında 40 dan fazla ipucu.. Empty
MesajKonu: Geri: Photoshop hakkında 40 dan fazla ipucu..   Photoshop hakkında 40 dan fazla ipucu.. Icon_minitimePtsi Ekim 26, 2009 6:39 pm

ö.degil
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Photoshop hakkında 40 dan fazla ipucu..
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KOLERA FAN CLUB :: ♥♥∂єяѕℓєя♥♥ :: ♥♥♥ρнσтσѕнσρ♥♥♥-
Buraya geçin: