3D TRANSFORM Filtresi :
İki boyutlu bir görüntüyü
sanki 3. boyutu destekliyen bir program tarafından üretilmiş gibi göstermeye
yarar. Resme derinlik katar. Ancak bir mucize beklemeyin. Pek çok kısıtlaması
var. Öncelikle küp
silindir veya küre şeklindeki
resimlerde kullanılırsa bir sonuç alınabiliyor. Ayrıca çok hafif transferler
yapılabiliyor. 3. boyutu biraz fazla kaçırırsanız resim bozuluyor. Döndürme
sırasında boşalan bölgelerde ayrıca zemin çalışması gerekebiliyor.
Not : Add
point
convert point ve substrack point araçları sadece silindir ile seçim
yapılırsa çalışır.
CLOUDS Filtresi :
Background ve foreground
renklerini kullanarak yumuşak kenarlı bulutumsu görüntüler
oluşturur.
DIFFERENCE CLOUDS Filtresi :
Bu filtre background ve
foreground renkleri ile bulutlar oluşturur
sonra mevcut resmin pixel renk
değerlerinden bu oluşan bulutları çıkarıp ters çevirir.
LENS FLARE
Filtresi :
Bir ışık kaynağına doğru fotoğraf çekmişsiniz de ışık kaynağının
merkezi objektife yansımış.İletişim kutusundaki brightness düğmesi ışığın
parlaklığını ayarlamaya yarar. %10-300 arası değer alır. Lens Type seçeneği
fotoğraf makinası objektif tiplerini simüle ediyor.Cursor önizleme penceresi
üzerine geldiğinde + şeklini alıyor. Bu işareti tıkladığımız yer parlamanın
olacağı yerdir.
IGHTING EFFECTS Filtresi :
Esas olarak bu filtre
resminize harici bir ışık kaynağından çeşitli şekillerde ışık vermek için
tasarlanmıştır. Ayrıca gri görüntülerden doku haritaları oluşturularak resminize
dokudaki farklı yapılaşmaya uygun ışık da verilebilir. Öncelikle iletişim
kutusunu bir inceliyelim.1 no.lu menü ışık kaynağını seçmemize yarar. Default
kaynağı geniş bir etki alanına sahip ve oldukça güçlü bir ışıktır. Ama
resimlerimizin özelliğine bağlı olarak kullanabileceğimiz 17 adet ışık kaynağı
daha burada gizli.
Vitrin spotlarından gizli ışıklandırmaya
parlamadan yumuşak ışığa kadar neler yok ki ? Üstelik bu ışıkların hepsinin
bütün özelliklerini değiştirebilirsiniz. Ön izleme penceresi üzerinde ışığın
merkezi ve etki alanı çizgi halinde görünür. Bütün yapmanız gereken etki alanı
çizgisi üzerinde bulunan noktayı cursor ile tutup kaydırmak. Eğer ışık
merkezindeki noktayı kaydırırsanız etki alanı komple kayar. Dikkatli olmak
lazım.
Uyarı : Birden fazla kaynağa sahip ışık tiplerinde iyice tecrübe
sahibi olmadan değişiklik yapmayın. ( Five lights
RGB lights gibi
)
Artık bu ışıklar size yetmiyor. Bu liste haricinde yeni bir ışığa ihtiyaç
var. Kolay. Önizleme penceresinin altındaki ampul resmini tutup pencere içine
sürükleyin. İşte size yeni bir ışık türü. Ama bu ışığı ayarlayalım önce. Merkez
ve etki alanını nasıl ayarlayacağımızı biliyoruz artık.
2 no.lu menü'den ışık
kaynağı tipini seçelim. 3 seçeneğimiz var.
a. Directional : Işığı bir
doğrultuda yayar. Merkezini ve yüksekliğini değiştirebilirsiniz. Ama etki
alanını değiştiremezsiniz. Dikkat ederseniz etki alan elipsi yok oldu. Güneş
ışığı gibi uzaktan ve kuvvetli gelen ışığı simüle eder.
b. Omni : Işığı etki
alanı içine merkezden kenara homojen yayar. Tavan ampulü gibi bir etki yapar.
Merkezini ve etki alanını değiştirebilirsiniz. Etki alanı daraldıkça ışık
şiddeti artar. Işık kaynağı resme yakınlaşıyormuş etkisi yaratır.
c.
Spotlight : Adı üstünde zaten
spot ışık etkisi yaratır. Işığın
yandan gelmesini simüle eder. Herşeyini değiştirebilirsiniz. (Merkez
etki alanı ve şiddeti)
Şimdi de ışığımızın rengini seçelim. 3 no.lu menü
penceresine çift tıklayın. Kullanacağınız ışık rengini seçin. Indensity ayarı
ışığın şiddetidir. 100 ile -100 arası değer alır. Focus ayarı sadece spotlight
seçeneğinde çalışır. Işığın etki alanı elipsi içinde ne kadar yer kaplıyacağını
belirler. Wide yönü ışığı genişletirken Narrow yönü daraltır.
Şimdi ışık
kaynağı
etki alanı ve yeri hazır. Ya özellikler? 4 no.lu menü'nün
özelliklerine de bir bakalım.
a. Gloss : Işığın yüzeyden nasıl yansıyacağını
belirler. Shiny(Parlak) ve Matte(Mat) değerleri arasında değişir.
b. Material
: Işığın yansıyacağı yüzeyin yansıma özelliklerini belirler. Plastic seçeneği
ışığın rengini yansıtırken Metallic seçeneği yansıma yüzeyinin rengini
yansıtır.
c. Exposure : Işığı azaltıp çoğaltır.
d. Ambiance : Işık
kaynağından gelen ışıkla ortam ışığının karışımını ayarlar. Pozitive seçeneği
ambient ışığını arttırırken negative azaltır.
Bütün bu ayarlardan sonra ışık
efektimiz hazır sayılabilir.
Bu filtrenin bir de doku haritasına göre yansıma
özelliklerini inceliyelim. Bu iş biraz daha karışık gibi.
Önce doku haritası
hazırlanacak resmi hazırlayalım. Bu resim mutlaka gri modelinde olmalı ve *.psd
formatında kaydetmeliyiz. Sonra esas ön planda olacak resmi açalım. Channels
kulakçığına tıklayıp yeni bir kanal oluşturalım. Adı Alpha 1 olacaktır. Bu kanal
seçili iken Filter > Render>Texture Fill komutu verip gri dosyayı
yükleyelim. Sonra RGB kanalına geçelim. Lighting Effects iletişim kutusunu açıp
6 no.lu menüden Alpha 1 kanalını işaretliyelim. Ok. diyelim. Gri dosyanın
resimdeki kenarları birer kabartı gibi resmimize işledi.
TEXTURE FILL
Filtresi :
Bu filtre gri (greyscale) modundaki bir resmi çalışma resmimizde
var olan veya bizim yaratacağımız alfa kanalına doldurmaya yarar. Bu alfa
kanalını kullanarak resminizi doku haritasına göre ışıklandırabilirsiniz ( bkz.
Lighting Effects filtresi) veya bu kanalı maske olarak kullanabilirsiniz. DİKKAT
: Bu filtre ile yükleme yapacağınız görüntü mutlaka gri olmalı ve *.psd
formatında kaydedilmiş olmalıdır
sid=7575;
channel=89723;
w=336;
h=280;
wmid=3720;
domain ="hossohbet.com";
jsai="8828ecd5271bd272";